Mięśnie brzucha i ich wpływ na bieganie

Mięśnie brzucha i ich wpływ na bieganie

Jak mięśnie brzucha wpływają na treningi biegowe???

Podczas biegania angażujemy do pracy prawie 100% naszych mięśni. W efekcie doprowadzamy do wzmocnienia i zwiększenia tkanki mięśniowej. Otyłość brzuszna to chyba jeden z najczęstszych problemów – wygląda na to, że tkanka tłuszczowa najłatwiej osadza się w tym obszarze ciała, a dużo trudniej ją zrzucić…Widoczna na brzuchu „oponka” z tłuszczu to bardzo newralgiczne miejsce.

Mówi się, że bieganie jest jednym z najskuteczniejszych sportów w walce z tłuszczem. Dzięki bieganiu możesz też poradzić sobie i z tym, który  zalega na brzuchu. Pamiętaj jednak  o tym, że zmiana nie nastąpi z dnia na dzień i będzie to wymagało więcej czasu. Aby  problem zniknął, należy dokładnie ćwiczyć wszystkie mięśnie brzucha (mięśnie proste, skośne i międzyżebrowe) oraz zdrowo się odżywiać. Ćwiczenia i dieta przyniosą pożądany efekt!

Jakie znaczenie mają mięśnie brzucha w bieganiu?

Istnieje wiele ćwiczeń, które mają na celu wzmocnienie mięśni brzucha i wpływają na ich rzeźbę. Wiele osób chętnie podejmuje wyzwania i liczy na efekty wyrzeźbionego brzucha. Silne i wyrzeźbione mięśnie brzucha nie tylko dobrze wyglądają, ale pomagają również zapobiegać urazom. Mają też znaczenie w bieganiu! Silne mięśnie brzucha wpływają  nie tylko na prawidłową postawę, ale i prędkość biegu. Dlaczego? – dlatego, że ruchy ramion i nóg generują się z korpusu, a siła kończyn jest z nim ściśle powiązana. Gdy mamy silne mięśnie brzucha, podczas biegu utrzymujemy stałą i spionizowaną postawę, a to przekłada się na utrzymanie większej wytrzymałości w pozostałych częściach ciała.

Silne i wytrzymałe mięśnie pozwalają miednicy, biodrze i dolnej części pleców na bardziej efektywną pracę, mniejsze chwianie się całego tułowia, dzięki czemu biegniemy bardziej ekonomicznie – oszczędzamy energię podczas biegu. Słabe mięśnie nie tylko spowalniają bieg, ale również mogą narażać na potencjalne kontuzje.

Istnieje mnóstwo ćwiczeń na wzmocnienie mięśni brzucha. Dla biegaczy najważniejszymi są mięśnie głębokie oraz mięśnie ściany przednio-bocznej. Jednocześnie warto też pracować nad wyglądem mięśni zewnętrznych, które będą się świetnie prezentowały jeśli nie mamy zbyt wysokiego poziomu podskórnej tkanki tłuszczowej.

Mięśnie brzucha i ich wpływ na bieganie

 

Please follow and like us:

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *